söndag 21 november 2010

Bättre och bättre ;)

Haha nu blev de ett inlägg till ävon om jag sa att de bara skulle bli ett ;) Ska nog gå och sova o nådra minuter men kan skriva om ngt snabbt :)

De ee kanske inte alla som har förståt att jag har en egen häst men så ee det så jag tänkte skriva lite om honom nu då :) Han heter Sörby´s Napoleon men kallas Nappe, han bor med sin bästa kompis Crocket och massa andra kompisar i Stall Kåleberg som ligger i Spekeröd. Nappe älskar att träna dressyr och när han var yngre gick han Lätt A men med mig har han bara gått Lätt C, Nappe gillar oxå att hoppa och är jätteduktig :) De högsta han har hoppat med mig är 115cm men på bana har vi gått 85cm som högst :D Vi har tävlat litegranna och de har gått bra men just nu nöjer vi oss med att träna lite hårdare hemma :) Vi tycker oxå det är kul att rida ut och gör gärna det med våra kompisar :)

Men jag har en riktigt bra förklaring varför ni inte har fått höra så mycket om Nappe min älskade ponny!!! Och den förklaringen "lider": JAG HAR ETT LIV!!! Jag stör mig enormt mycket på att folk lägger all tid på sina hästar!!! Jag älskar Nappe oändligt mycket och lägger flera timmar på honom per dag! Men allt handlar inte om hästar! Hur många vänner skulle du igentligen ha om allt du sa gjorde hade med hästar att göra! Jag har många vänner som inte tycker om hästar alls men dom märker inte att jag äger en häst på dagarna som tex i skolan fr jag pratar inte om de! De var typ de jag hade att säga!!!

Haha igga bilden! Den ee GAMMAL! <3333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar